Prosperitati

Kratko uputstvo za učestvovanje

Glavni uslov za učešće na konkursima Fondacije Prosperitati je da  nosioc gazdinstva ili direktor preduzeća (ili određen procenat zaposlenih) ima dvojno (srpsko  i mađarsko) državljanstvo i prebivalište i sedište gazdinstva – preduzeća na teritoriji Vojvodine. Konkursi Prosperitati se najčešće objavljuju 2 puta tokom godine, dok su predmet konkursa za  poljoprivredna gazdinstva (mehanizacija i priključne mašine, kupovina zemljišta itd…), nove proizvodne linije, proširenje kapaciteta i izgradnja novih objekata za proizvodnju i usluge za preduzeća,kao i konkursi vezano za  turizam (rekonstrukcija i izgradnja novih objekata).

Dokumentacija koja se podnosi se priprema dvojezično (traži se prevod svakog dokumenta na mađarski) podrazumeva prikupljanje opšte dokumentacije, pripremu detaljnog poslovnog plana (gde se predstavlja gazdinstvo i preduzeće i detaljan opis investicije sa očekivanim dodatim vrednostima), odabranih ponuda dobavljača sa pratećim ponudama, kao i sva druga važna dokumentacija u zavisnosti od tipa konkursa i za šta aplicira podnosilac zahteva.Ukoliko je u pitanju izgradnja novih objekata, obavezno se podnosi  i važeća građevinska dozvola.Nakon predaje kompletne dokumentacija, ovlašćena lica pregledavaju dokumentaciju,vrše evaulaciju i bodovanje, nakon čega se objavljuje rang lista.

Generalno se kompletna dokumentacija boduje od opisa poslovanja podnosioca  zahteva,poslovnog plana i kompletne dokumentacije. Na osnovu objavljene rang liste se odmah može zaključiti da li je podnosilac zahteva pozitivno ocenjen i to je već navedeno na samoj  listi.Pozitivno ocenjeni učesnici potpisuju Ugovor o donaciji sa Fondacijom Prosperitati i nakon toga može da se pristupi realizaciji investicije.U zavisnosti od tipa konkursa (manji ili veći) se vrši kontrola na licu mesta ( u slučaju manjih konkursa nema kontrole ) i konstatuje se da li je investicija realizovana u skladu sa Ugovorom.Ukoliko je sve u skladu sa uslovima, tada učesnik podnosi kompletnu dokumentaciju kao dokaz da je realizovao investiciju zajedno sa sredstvima obezbeđenja (menice) i dokumentacijom za isplatu.

Nakon toga se vrši provera o kompletnosti dokumentacije i ukoliko je sve kompletno, bespovratna sredstva (40% – 50% od vrednosti investicije) se prebacuju na tekući račun podnosioca zahteva.Korisnik bespovratnih sredstava je  u obavezi da svake godine podnosi izveštaj  o dodatim vrednostima investicije i ne sme da otuđi predmet podsticaja 5 godina od datuma isplate. 

Energo-link usluge

Analiza i procena poslovnih performansi preduzeća

 Poljoprivrednog gazdinstva

Utvrđivanje prihvatljive investicije

Preporuka o učešću na konkursu

Priprema dokumentacije

Izrada poslovnog plana i podnošenja zahteva na učešće na konkursu

Monitoring

Aktivno praćenje projekta i lično prisustvo prilikom kontrola nadležnih institucija na licu mesta

Stalno izveštavanje

Stalno izveštavanje klijenta o razvoju projekta

Praćenje i izrada završnih izveštaja

Praćenje i izrada završnih izveštaja nakon realizacije projekta

Kontakt

064 1796961

andor.rafai@energo-link.rs